Wednesday, June 10, 2009

Bukan kedekut, tapi berjimat...

Duit...oh...duit~
bukan senang nak cari duit...
tp bile da ade duit, rase senang sangat nak berbelanje...~


Kat sini, aku nak k0ngsi sket la teori aku dalam berjimat...
Hahahaha...tak tau la kalo korang gune cara aku ni menjadi ke x~
x banyak pon... ni je :
  1. Jadikan wang yang korang ade sekarang ni utk kegunaan mase hadapan... maknenye, tangguhkan penggunaan duit tu sampai da betol2 tedesak nak menggunakannye~
  2. Duit backup... camne nak wat?? Just selitkan seberape duit yg korang ade kat celah2 beg d0mpet... biar je duit tu dok kat dlam tu... Nak tau camne bnde ni bekesan ke x, tggu sampai satu tahap korang akan lupe berape ringgit wang yg korang selitkan tu td...
  3. Untuk simpanan kat dlam bank, jangan sesekali kate duit dah abes bile dah tggal RM0 kat dlam bank... Jadikan satu nilai sbagai petande yg duit korang da betul2 nak kering... Sbgai contoh, kalo kat dlam bank tinggal RM200, buat2 la yg korang da xde duit dlam bank~ Huhuu...
  4. Belanje org?? boleh je... tp kne pandai la... xkan nak berkire sangat kot disebabkan terlalu nak berjimat... hahaha...
  5. Memang la duit x dibawa ke mati, tp kalo kite gune duit tu secare melampau p0n same gak... tu dah dikira macam cinta keduniaan pulak kan? So, be neutral and u kn0w beSt what u g0ing to spend with the money u have...~
pssst : warne2 kat atas ni merujuk kepade warna wang Ringgit Malaysia daripada RM1-RM100...

4 comments:

a.n.i.s ^_^ said...

wahh!
blog dh cantik gile
wehh..buatla chatbox!
btw,how do u know my new blog?
alert gile kau!
ngehe

eyezart said...

hahahah...
thankS~

y0ur new blog??
hee... aku kan ske exploring~
=D

aKuE sApieNs said...

pasal selit duit kat celah2 dompet 2...
selalu aku wat...
mmg menjadi..

eyezart said...

hahaha...
told ya~

=D