Monday, December 28, 2009

Meet the Genius...

This post is brought to yo by :
....Antstein, PenyuCurie & Gajalileo....

...........................................................................................................................................
Which one do you choose??
Y.E.S or Educational Exhibitions??
Hmmm...
Mostly, mesti rmai yg pilih utk bershopping kan...lagi2 tgh promotion gmpak2 skrg nieh...
Malaysia sgt2 bertuah kerane dapat menerima lawatan dari seorang saintis genius yang dikenali oleh seluruh manusia kat dunia ni...


Hahahah... its Da Vinci!!
You know what? He is sooo awesome...err, yes, I know about Islamic Scientist and its history as well.. dont worry~

So now,
I just wanna tell something interesting bout this exhibitions...
Antare perkare2 yg ade ialah :
  • The mysteries of Mona Lisa potrait was revealed... mane pergi bulu mata n kening die?? kenape mata die asyik memandang ke arah kite?? teknik ape yg digunakan untuk menghasilkan potret tu smpai ia mnjadi begitu popular??
  • Masalah2 yg terjadi kat potret tu sehingga keasliannya susah utk dikenalpasti.
  • Pelbagai mesin2 yang dicipta utk kemudahan orang rmai yg mengikut hukum fizik.
  • Manusia pertame yang memikirkan tentang teknologi yang boleh menerbangkan manusia dgn mencipta pelbagai sayap mengikut sifat anatomi kelawar, burung dan juga skru...hah??
  • Juga mencipta alat untuk terapung di atas permukaan air seperti pelampung...
  • Jambatan yang direka, dibuat tanpa menggunakan tali dan paku~
  • Dan pelbagai alat perang termasuk bombarda(meriam), kereta kebal, kapal selam, kereta kuda bersabit dan lain2....
So, dah bg briefing ni...ape lg??
Lets go!! Visit Pusat Sains Negara (National Science Centre, Malaysia) to see with yor own eyes!!
The creation from the genius~!
NOW!!!
this exhibition held from 1 Oct 09 - 17 Jan 10
open daily include holiday...from 9.00am - 6.00pm
For more info, log on to : DaVinciOfficialWeb

Selamat Mengunjung!!

2 comments:

Saidy~Go~Lucky said...

pergh...
mner lah ko taw exhibition nieyh..
teringin giles kowt nak tgok...
mak aih..
bes giler ko ending 2009...
huhhu

eyezart said...

huhu...
klau ade mase, pegi r... RM25 for adults...
tp, kalo ko bwak bil TM o bil astro, dpat free for 1person~
hehehe... =D